Selamatkanlah Palestin!

Menjelang tahun baru hijriyah dan juga masihi kali ini, sekali lagi dunia digemparkan dengan serangan rejim zionis yahudi laknatullah keatas Palestin. Ini bukanlah perkara baru,kerana ianya berlaku sepanjang masa. Cuma dari segi impaknya samada besar atau kecil. mungkin kerana itulah sesetengah dari kita tidak menyedari perkara ini,atau sengaja tidak mahu ambil tahu. Ramai yang lebih teruja untuk sambut tahun baru. merancang dimanakah tempat yang seronok untuk berhibur menjelang ambang 1 Januari. Walhal meraikan tahun baru itu ertinya meraikan hampirnya kita kepada kematian. Lebih menyedihkan lagi,jika ada antara kita yang tak sedar bahawa kita sudah pun masuk ketahun baru hijrah 1430.

Rejim zionis memang sengaja mencari alasan kononnya Hamas telah melanggar gencatan senjata dengan melancarkan bedilan roket. Tanpa ada satu pun korban dipihak rejim zionis hasil bedilan roket itu,mereka melancarkan serangan udara secara habis-habisan. Tidak cukup dengan itu,bersiap sedia pula dengan tenaga askar tambahan untuk serangan melalui darat. Mereka sebenarnya melepaskan geram sekaligus menjalani latihan amali peperangan dengan rakyat Palestin sebagai sasarannya. Dengan dalih kononnya menyerang pasukan bersenjata Hamas, orang awam termasuk kanak-kanak menjadi korban. Apa yang mereka hiraukan,kerana membunuh orang yang selain dari bangsa yahudi adalah perkara baik bagi mereka dan mendapat kebaikan disisi ajaran agama mereka.Bagi mereka,bangsa yahudi lah yang paling mulia didunia ini. Bangsa lain tidak perlu wujud. Oleh itu misi mereka bukanlah untuk menarik penganut agama lain kearah agama mereka tapi menghapuskan bangsa lain terutamanya orang-orang Islam dengan Palestin menjadi sasaran paling mudah.

Setiap kali berlakunya serangan keatas Palestin, maka pemimpin dunia terutamanya pemimpin negara Islam hanya mampu memandang dan berbincang sesama sendiri. Terdengarlah seruan dan lambaian kearah perdamaian. Berdamai…? Berdamai dengan siapa? Yahudi? Ibarat orang yang memaling belakang kepada kita bagaimana boleh kita menghulurkan tangan dengan harapan salam kita disambut! Yahudi tidak akan sesekali menyambut salam perdamaian kecuali kita menurut apa sahaja kehendaknya.

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka.        ( Al – Baqarah 120 )

Oleh itu,berhati-hati lah. Bukan kita tidak mahu kepada kedamaian tetapi sejarah sudah membuktikannya beberapa kali. Setiap kali ada gencatan senjata setiap kali itulah rejim zionis akan mencari helah untuk meruntuhkannya untuk menghalalkan serangan.Andai agenda Islam kita tiba-tiba sahaja dengan mudah diterima oleh golongan yahudi dan nasoro, maka perlulah dicari puncanya. Adakah kita juga termasuk dalam golongan yang dinyatakan melalui Firman Allah tersebut.

Kita sebagai saudara seagama hanya mampu berdoa dari jauh. Ada juga usaha-usaha yang kecil tapi mengikut kemampuan seperti mengutuk melalui sidang parlimen, memorandum kepada kedutaan Amerika sebagai sekutu Israel yang dilakukan oleh sebahagian dari kita. Tahniah kepada mereka. Tetapi kita cukup terkilan dengan pemuka-pemuka arab yang bukan sahaja seagama malah sebangsa dengan rakyat Palestin tetapi membisu seribu bahasa. Ibarat ada igu besar membelenggu leher,siap untuk dibawa kebendang menjadi tenggala untuk membajak.Astaghfirullahal ‘Azim..!

Ya Allah..selamatkanlah saudara-saudara kami di Palestin..Hancurkanlah musuh-musuh Islam israel laknatullah..Sesungguhnya kami yakin dengan Qudratmu Ya Allah..Suatu hari nanti Islam PASti dijulang…Amin Ya Rabbal ‘Alamin”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: