Makan…

Assalamualaikum…

Bulan Syawal sudah sampai dipertengahannya tapi sesetengah dari kita masih lagi dapat jemputan kerumah terbuka. Rumah terbuka kaedahnya ialah jemputan untuk makan sambil ziarah menziarahi. Bila-bila masa pun boleh nak buat kenduri tapi ramai memilih sempena Syawal. Dikala satu tempat sibuk dengan pilihanraya kecil, saya sebolehnya tidak mahu terlalu mengambil berat,cukup sekadar mengambil tahu kerana suasana ‘makan’ disana berbeza dengan makan dirumah terbuka. Disana orang makan orang..he…

Tak banyak sebenarnya jemputan bagi diri saya,tapi jika ada cuba sedaya yang mampu memenuhinya. Kalau kebetulan bawa kamera adalah gambar yang diambil. Nak tampal kat sini untuk dikongsi lihat bersama sekeping dua…

Jamuan Raya kelas UKM

Jamuan Raya kelas UKM

Pembesar2 kelas makan bersama pensyarah

Pembesar2 kelas makan bersama pensyarah

Alhamdulillah..kalau macam ni setiap kali kelas pun tak apa!

Alhamdulillah..kalau macam ni setiap kali kelas pun tak apa!

Rumah kawan di Semenyih

Rumah kawan di Semenyih

Bersamakawan-kawan di Trolak

Bersamakawan-kawan di Trolak

Balik dari Trolak, kawan-kawn ni ajak singgah rumah mereka, ada jamuan spesial katanya..maka singgahla saya…

Barbeque...

Barbeque...

Inilah jamuan spesial itu..ada BBQ sikit. Tapi memang spesial bagi saya kerana ini pertama kali saya makan benda ni. ini bukan ayam tau! tapi…

Arnab..(sekadar gambar hiasan)

Arnab..(sekadar gambar hiasan)

Ya…arnab. Selama ni makan daging arnab pun burger atau sate tapi kali ni panggang sendiri. Kawan ni bela sendiri arnab tu. terima kasih kerana sudi jemput saya rasa sama. Dahla BBQ arnab, ulamnya durian,airnya pula air kelapa muda minum terus dari buahnya. Rumah terbuka orang bujang lah katakan.

Apa-apa pun, selamat menjamu selera dirumah terbuka tapi jangan sampai membazir. Wassalam….

4 Comments

  1. pacoksiku said,

    7 October, 2009 at 11:08 am

    raso guano weh arnab bbq?

    kalu toktau kawe makke, kalu tau belum tentu buleh tele .. haha

  2. Seribidor said,

    8 October, 2009 at 12:01 am

    sedap pada aye…tapi kena hak umur 3 bulan la sede molek..kalu tua gak keras jugak dagingnya…setakat ni Alhamdulillah buleh telan lagi kawe…he…

  3. Kumbe said,

    10 October, 2009 at 1:05 am

    Kawe make ckit jah…ngatukkk…guano gambar kawe sengih gitu towww….:)

  4. gmay said,

    15 October, 2009 at 5:06 pm

    Ni baru bangun dari rehat di kayange….
    1. Banyak teh gaba kawe….
    2. Tu buke pembesar…. tapi petua2…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: