Kurang adab!

Aku ibaratkan orang yang bertandang kekampung kita, minta izin nak guna tanah kita buat kenduri kendara tapi kita tak dijemputnya. Jemput pun tak ikhlas sekadar ambik nama saja..

Itu bandingan akal aku yang tak berapa tahu menilai hati orang ni. Disaat MB Kelantan melahirkan rasa syukur dan gembira atas pemilihan negeri itu sebagai tempat permulaan jelajah lumba basikal LTDL tahun ini..tiba-tiba disaat akhir terjadi apa yang tidak sepatutnya. Di tempat2 lain biasanya MB sebagai ketua negeri yang menjadi pelepas atau penyampai hadiah, tapi disini MB dihalang dan diganti dengan orang yang aku  anggap berkepentingan politik semasa. memang patutlah ianya disebut dalam persidangan dewan sidang DUN yang sedang berlansung sekarang ni..memang kurang adab!

Baru-baru ini pun telah heboh tentang politiking dalam sukan dan ternyata ianya benar. Politik menguasai semua perkara dinegara ini. Apalah agaknya akan terjadi jika kelantan tidak mahu beri kerjasama untukLTDL ini dari awal.memang akan gegak gempita seantaro malaya ini dicanang berbagai tohmahan dan kutukan. tapi bila dilayan baik ada juga bengkoknya.

Aku letakkan sekali lagi pantun yang pernah dibaca oleh MB kelantan setelah berlaku peristiwa hampir sama dalam satu majlis dulu. bagi orang yang kurang adab mungkin paham maksud pantun ini :

makan sirih berpinang tidak…

buah keranji diatas perahu..

singgah tidak kenang pun tidak..

sampai hati buat tak tahu…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: